TELEPERFORMANCE: Κραυγή απόγνωσης και διαμαρτυρίας από εργαζόμενους

5 Οκτωβρίου 2018
TELEPERFORMANCE: Κραυγή απόγνωσης και διαμαρτυρίας από εργαζόμενους

Ο Σύλλογος Ιδιωτικών Υπαλλήλων «Η ΕΝΩΣΗ» έλαβε γνώση του περιεχομένου και για πρώτη φορά ξεκινά να δίνει στη δημοσιότητα καταγγελίες εργαζομένων της πολυεθνικής TELEPERFORMANCE, απαιτώντας από την πολιτεία ν’ αναλάβει επιτέλους δράση για την εταιρεία «κάτεργο», όπως την περιγράφουν πολλοί εργαζόμενοί της.

Αυτή την πρακτική, δηλαδή τη δημοσιοποίηση περιεχομένου καταγγελιών εργαζομένων, όχι μόνο της TELEPERFORMANCE αλλά και άλλων πολυεθνικών, θα εφαρμόσουμε από τούδε και στο εξής, απαιτώντας σεβασμό των δικαιωμάτων των εργαζομένων και διεκδικώντας καλύτερες συνθήκες εργασίας. Ήδη αρκετές δεκάδες εργαζόμενοι της TP εγγράφονται ως μέλη στο Σύλλογό μας και τα στόματα επιτέλους ανοίγουν.

Σύμφωνα με τις περιγραφές εργαζομένων, η συγκεκριμένη εταιρεία «στρατολογεί» ξενόγλωσσο προσωπικό από διάφορες χώρες, το οποίο «φουσκώνει» με υποσχέσεις εργασιακού «παραδείσου» και μακράς συνεργασίας, χωρίς να αφήνει χρονικό περιθώριο σε κανένα να σκεφτεί ή να αναζητήσει περισσότερες πληροφορίες για τις συνθήκες και το περιβάλλον εργασίας. Όταν οι εργαζόμενοι φτάνουν στην Ελλάδα διαπιστώνουν ότι πρόκειται για πραγματικό «κολαστήριο», που εκμεταλλεύεται και εξουθενώνει μέχρι τελικής πτώσης τους εργαζόμενους. Πολλοί από αυτούς παραιτούνται άμεσα, χάνοντας χρόνο και χρήμα, αφού δελεάστηκαν και τελικά πείστηκαν να μετακομίσουν από τη χώρα τους στην Ελλάδα.

H TP είναι μια γαλλική πολυεθνική που έχει αναλαμβάνει εργολαβικά την παροχή υπηρεσιών τηλεφωνικών κέντρων σε πολλές άλλες εταιρείες-πελάτες, όπως τράπεζες, εταιρείες τηλεπικοινωνιών, εταιρείες υπολογιστών κ.λ.π. Όχι μόνο για λογαριασμό ελληνικών εταιρειών αλλά και ξένων. Συνολικά για την εταιρεία δουλεύουν περίπου 7.000 εργαζόμενοι. Σχεδόν όλοι εργάζονται με συμβάσεις διάρκειας από έναν ως οκτώ μήνες. Όμως η ΤP έχει φτιάξει 2-3 υπεργολαβικές εταιρίες «φαντάσματα» και αυτές οι εταιρείες εμφανίζονται σαν οι επίσημοι εργοδότες και όχι η Τ.P. Έτσι αυτοί οι χιλιάδες εργαζόμενοι αλλάζουν συνεχώς εργοδότη, καθώς όταν η μια εταιρεία «φάντασμα» τους απολύει η άλλη τους προσλαμβάνει κοκ.

Εμείς ως «ΕΝΩΣΗ» λέμε ότι κανένα «ειδικό» καθεστώς, καμία «κάλυψη», καμία προνομιακή μεταχείριση από όργανα της πολιτείας, δεν πρόκειται να γίνουν ανεκτά. Ανοίγουμε τώρα το «φάκελο» της TP και δεν πρόκειται να σταματήσουμε μέχρι να γίνουν σεβαστά τα δικαιώματα των εργαζομένων.

Ξεκινάμε λοιπόν με την πρώτη καταγγελία και σε τακτά χρονικά διαστήματα θα φέρνουμε στο φως της δημοσιότητας και άλλες:

Εργαζόμενος TP

«Η ιστορία μου στην TP Ελλάδας:

Στρατολογήθηκα στην Αυστραλία για να δουλέψω για το “Dropbox” στον Ταύρο. Πήρα μια κλήση στις 01:30 ζητώντας μου μια συνέντευξη στο Skype. Είχα άλλες 3 συνεντεύξεις για τις οποίες όλοι είχαν αργήσει.

Ένιωσα πίεση από το Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού (τ.α.δ.), καθώς μου ζήτησαν να είμαι στην Ελλάδα το συντομότερο δυνατόν. Ρώτησα αν θα μπορούσα να έρθω τον Σεπτέμβριο και είπαν «όχι, είναι ή τώρα ή ποτέ». Είχα ήδη ένα εισιτήριο πτήσης για την Ελλάδα. Το τ.α.δ. προσφέρθηκε να μου αγοράσει ένα νέο εισιτήριο. Είχα 3 εβδομάδες για να πάρω βίζα και να αρχίσω την εκπαίδευση.

Ο εκπαιδευτής ήταν καλός, αλλά η εκπαίδευση ήταν χάλια. 3 εβδομάδες θεωρίας, 1 ώρα «σκιά» και 1 κλήση για όλη την εκπαίδευση. Η υπόσχεση ότι θα είχαμε τους καλύτερους μέντορες, απεδείχθη ότι δεν ήταν έτσι. Οι περισσότεροι από τους μέντορές μας δεν νοιάζονταν. Δεν ήταν εκπαίδευση αυτό. Μας έβαλαν μπροστά από έναν υπολογιστή, και μας είπαν να κάνουμε κλήσεις. Αν έχετε ερωτήσεις, ρωτήστε τον μέντορα.

Η εκπαίδευση δεν αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα στο πάτωμα. Ακόμα και αυτοί που τα πήγαν καλά στις αξιολογήσεις πάλεψαν. Στην πρώτη μας βάρδια, όλοι φτάσαμε 30 λεπτά νωρίτερα, αλλά δεν είχαμε συνδεθεί μέχρι και 15 λεπτά μετά το χρόνο έναρξης της βάρδιας. Μας κάλεσαν στο δωμάτιο 2 ώρες αργότερα για να μας πουν πόσο σημαντικό ήταν να είμαστε στην ώρα μας. Απαντήσαμε ότι είμασταν στην ώρα μας, αλλά «αργήσαμε γιατί εσύ (ο αρχηγός της ομάδας) δεν είχες τα σ.…τά (τους κωδικούς εννοεί) μαζί σου».

Όλη η διαχείριση του χρόνου ήταν αντιεπαγγελματική. Οι περισσότεροι από τους συναδέλφους μου ήταν καλοί, αλλά κάποιοι όχι. Αυτό που είδα και βίωσα στην TP ήταν η παιδιάστικη συμπεριφορά, η σεξουαλική παρενόχληση, ο νεποτισμός, οι χωρίς προσόντα αρχηγοί ομάδας και το management. Στην TP θεωρούν ότι είναι εντάξει να κρατάς «μουγκό» έναν πελάτη όσο εκείνος είναι σε αναμονή.

Το τ.α.δ. ήταν το ίδιο κακό. Είσαι απλά ένας αριθμός για την Teleperformance και θα σε εκμεταλλευτούν μέχρι να σπάσεις.

Είχα 5 μέλη από την ομάδα μου που παραιτήθηκαν από την Teleperformance μέσα σε 2 μήνες. Μας είπαν ότι θα έχουμε υποστήριξη, θα πάρουμε το χρόνο μας για να γνωρίσουμε τη δουλειά…μπλα μπλα μπλα. Όχι περισσότερο από ένα μήνα αργότερα, μας έσπρωξαν να κάνουμε chat, να παίρνουμε κλήσεις, να κουβεντιάζουμε και να απαντάμε e-mail. Μας πίεζαν διαρκώς να πιάσουμε τους βασικούς δείκτες απόδοσης και τα στατιστικά κλήσεων KPIs & Cstats.

Μετακόμισα από την Αυστραλία στην Ελλάδα για την Teleperformance και με είχαν «ξεσκίσει» (αλλιώς το έγραφε). Ήταν πραγματικό χάσιμο του χρόνου μου και των χρημάτων μου.

Είναι καιρός να μιλήσουμε και να πούμε στην TP ότι δεν θα μείνουμε σιωπηλοί όσο εκμεταλλεύονται τους εργαζόμενους.

Αν είσαι εδώ και σκέφτεσαι να δουλέψεις για την TP, σε παρακαλώ σκέψου δύο φορές γιατί πραγματικά δεν αξίζει τον κόπο».

 

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ & ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ


 
Ανακοινώσεις & Δελτία Τύπου, Γενικού Ενδιαφέροντος